Yeniçeri Kıyafetli Atatürk



Atatürk'ün nadir bilinen fotoğraflarından olan yeniçeri kıyafetiyle çektirdiği fotoğrafını 50x70 ebatında kendim için karakalem çalıştım. Benim için keyifli bir çalışmaydı.  Fotoğrafın ilginç öyküsü ise kısaca şöyle. 1908 de Bulgaristan özerkliğini ilan etmişti. Yönetim şekilleri meşrutiyet ve başkenti Sofyadır. Atatürk Sofya'da yarbay rütbesiyle görevliyken kıyafet balosuna davet edilir. Bunun üzerine İstanbul'daki arkadaşından derhal müzeden kendisine yeniçeri kıyafeti gönderilmesini ister.
Atatürkün fikri kabul görür ve kendisine istenilen kıyafet gönderilir. Balo akşamı mekana yeniçeri kıyafetiyle giren Atatürk herkesi şok eder. Bütün gözler ona çevrilir. Herkes şaşkındır. Gerek cesareti gerek zekasından dolayı balonun gözdesi olur.
Öyle ki bulgar prensi kendisine özel ihtimam gösterir ve sohbet ederler. Bu fotoğrafta o balonun şark köşesinde hatıra olarak çekilmiştir. Yıl ise 1914. Birazda çalışma hakkında bahsedeyim. Atatürk'ün bir resmini yapıp duvara asmak istedim. Bunun için internetten fotoğraflar araştırdım. Bu sürede bir çok bilinmeyen yada az bilinen fotoğraflarını gördüm. Bunlar arasından beş altı tanesini seçtim. Sonra bunlardan birini yapacaktım. Tercihim yeniçeri kıyafetli Atatürk fotoğrafı tarafından oldu. Sebebi ise hem çok az bilinen fotoğrafı olması hemde müthiş çizimi zevkli detaylara sahip olması. Kıyafetteki bu detaylar çok cezbediciydi. Ancak suretini çizerken çok zorlandım. Hem alan çok küçük hemde fotoğraf çok eskiydi. Kalemin en ince ucuyla küçük dokunuşlar yaparak resmetmek zorunda kaldım. Her ne kadar çok benzemiş olmasada fotoğrafı bilinler resmi görür görmez tanıyacaklarından eminim. Bilmeyenler ise duvarda bir yeniçeri asılı diye düşünüp geçicekler şüphesiz. Yukarıya fotoğrafla beraber çalışmamın çizim süreçlerini bırakıyorum. 












Ergün Fatsa

Benliğinde esir, düşlerinde hür... Biraz benliğimden biraz düşlerimden yansımalar paylaşacağım kendime.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Instagram